Itt a nyár, a strand-szezon!

Most fény derül a szó szoros és átvitt értelmében is,hogy mennyi kilóval gyarapodtunk az elmúlt tél során!
Lekerülnek a jótékony takarást biztosító ruhadarabok….s felszínre kerül a valóság…de elkeseredésre semmi ok,ha véletlenül nem tetszik a látvány! Pár egyszerű dolog segíthet,ha már sikerült szinte észrevétlenül elhíznunk! Változtassunk étkezési szokásainkon.Néhány apró trükkel megelőzhetők a hétköznapi “bűnbeesések”,így akár a felesleges kilóktól is megszabadulhatunk.
Terülj,terülj asztalkám! Figyeljünk oda,hogy ne tegyünk az asztalra fazekat és serpenyőt a kész fogással,mert így automatikusan újabb és újabb adagokat szedünk magunknak.(kivétel:vitamindús saláták,zöldségek)
Mikro hullámú sütő: a melegítéshez használt műanyag dobozokból  a mikrohullámok,uv sugárzás hatására nagyobb mennyiségben szabadulhat fel polikarbonát alapú vegyi anyag,s bejuthat a benne tartott ételbe. A vegyület hatással van a hormonháztartásra,egyes kutatások szerint elhízáshoz és cukorbetegséghez vezethet.
Ne legyen szem előtt! Ha az étel látható,s hozzáférhető,gyakran azonnal el is fogyasztjuk,annak ellenére,hogy nem vagyunk éhesek.A fény is számít:minél világosabb az étkező,annál szívesebben eszünk egészséges fogásokat,s kevesebb alkoholt fogyasztunk. A félhomályban,(bármennyire is romantikus a gyertyafény) hajlamosak vagyunk többet enni.
Tv mint bűnös? Sok házban étkezés közben is működik a készülék Vizsgálatok szerint ilyenkor hajlamosak vagyunk zsírosabb és cukrosabb ételeket fogyasztani-figyeljük vagy(és)hallgatjuk mi megy a képernyőn,közben pedig falatozgatunk….így persze agyunk nem érzékeli,hogy már jól laktunk…
A méret is fontos! Tanulmányok bizonyítják,hogy minél nagyobb a tányér,annál inkább megpakoljuk,függetlenül attól,hogy mennyire vagyunk éhesek.
A nagyon kis tányér sem megoldás,mert akkor meg hajlamosak vagyunk repetázni.Az ideális kb a 22cm.
Alkoholfogyasztás: kb.tizedével kevesebb bort.,sört iszunk,ha az asztalnál ülve beszélgetés közben letesszük a poharat.Természetesen,ha nagyobb a túlsúly fogyókúrába kell fognunk.Ilyenkor azonban  oda kell figyelnünk testünk jelzéseire:szervezetünk ugyanis elárulja szükség van-e mindazokra a táplálékokra,amelyeket általában fogyasztunk.
A “minusz 1 diéta”segítségével felfedezhetjük,hogy mi az amire valóban szükségünk van. A lényege abban rejlik,hogy 8 héten át minden egyes héten 1 élelmiszerfélét mellőzni kell. ( cukor,kávé,tejtermékek,fehér liszt,alkohol,hús és hal, adalékanyagok, nassolnivalók)A feladatunk csak annyi,hogy ez idő alatt megfigyeljük a közérzetünket.Mi változott? Jobban alszunk?Kiegyensúlyozottabb a hangulatunk?Netán veszítettünk a súlyunkból? Tanácsos naplót vezetni a változásokról,majd ennek alapján levonni a következtetéseket
Kezdjük egy könnyebben elhagyható táplálékkal,hagyjuk a számunkra legnehezebbet a végére.
A nem megfelelő életmód,a helytelen táplálkozás megkeseríti életünket.tehát itt az ideje az életmód váltásnak!!
Végezetül 1 recept,minek segítségével nemcsak megszabadulhatunk 1-2 kilótól,de a szervezetünket is méregteleníthetjük!
Hozzávalók:2 citrom,5 cikk foghagyma,1db 2cm-es gyömbér,1l. víz.
Mossuk meg a citromokat,csavarjuk ki a levüket,.Zúzzuk szét a megtisztított foghagymát,keverjük össze az apróra reszelt gyömbérrel.Forraljuk fel a vizet,adjuk hozzá a citromok héját,s fözzük fel.Miután levettük a tűzről adjuk hozzá a foghagymát és a gyömbért és fedjük le.(adhatunk hozzá friss mentalevelet is).Hagyjuk állni 30 percig,majd szűrjük le.Adjuk hozzá a citromlevet.Minden reggel ébredés után igyunk meg 1,5-2 dl -t.10–14 nap után tartsunk 10 nap szünetet,aztán megismételhetjük a kúrát,ha szükségét érezzük.
Figyelem!! Akinek MAGAS a VÉRNYOMÁSA hagyja ki a GYÖMBÉRT!!
Mindenkinek varázslatosan szép nyarat,s jó egészséget kívánok!
Kákonyi Erika